Jak mieć ciepło w domu, w domku ogrodowym lub w magazynie?

Jak mieć ciepło w domu, w domku ogrodowym lub w magazynie? czyli naprawa palników ach montowane są kolektory słoneczne, a dodatkowo wstawiane duże okna w tych częściach domu, które są bardzo nasłoneczniane, co wzmacnia efekt nagrzewający. Jednak w naszym klimacie same kolektory sło

Dodane: 30-03-2019 08:08
Jak mieć ciepło w domu, w domku ogrodowym lub w magazynie?

naprawa palników


Montaż kolektorów słonecznych i dużych okien w domach

naprawa palników

W naszych czasach bardzo rozpowszechnionym zjawiskiem jest wykorzystywanie energii słonecznej do ogrzewania domu. W tym celu na domach montowane są kolektory słoneczne, a dodatkowo wstawiane duże okna w tych częściach domu, które są bardzo nasłoneczniane, co wzmacnia efekt nagrzewający. Jednak w naszym klimacie same kolektory słoneczne nie wystarczają do skutecznego ogrzewania domu, dlatego bardzo często współpracują one z ogrzewaniem podłogowym, które ogrzewa dom od podłoża i dodatkowo ochrania je przed napływem zimnego powietrza. Poza tym można montować w domach żaluzje zewnętrzne, które dodatkowo ochraniają budynek przed wychłodzeniem, a same kolektory wykorzystywać do ogrzewania wody używanej do kąpieli czy mycia naczyń.


W wymiennikach kontaktowych

W regeneratorach płyny naprzemiennie przepływają tą samą drogą. Wymiana ciepła jest możliwa dzięki magazynowaniu ciepła w złożu porowatym, przez które przepływają płyny. Proces taki nie jest ciągły, ale składa się z fazy ciepłej (w której ciepło jest oddawane przez płyn ciepły) oraz fazy zimnej (w której ciepło jest oddawane do płyny zimnego). Ze względu na nieciągłość procesu oraz ograniczenia konstrukcyjne wymienniki te są rzadziej spotykane w przemyśle.

W złożach fluidyzacyjnych zachodzą procesy, które są kombinacją procesów zachodzących w rekuperatorach i regeneratorach23. Złoże takie składa się ze zbiornika wypełnionego cząsteczkami ciała stałego. Na dnie zbiornika znajduje się wlot gazu, który przepływa przez zbiornik i opuszcza go na górze. Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości przepływu gaz zaczyna unosić cząsteczki ciała stałego do góry. Cząsteczki unoszą się w zbiorniku zachowując się jak ciecz. Zbiorniki mogą być dodatkowo wyposażone w wężownicę lub płaszcz chłodzący. Ruch ciepła w takich aparatach odbywa się od cząsteczek ciała stałego (jak w regeneratorach) do gazu, a następnie poprzez ściankę płaszcza lub wężownicy (jak w rekuperatorach). Złoża fluidyzacyjne stosuje się np. w procesie zgazowania węgla, wytwarzania węgla aktywnego, suszenia, prażenia rud, krakowania i syntezy benzyny23.

Wymienniki kontaktowe można podzielić na wymienniki:

układ cieczy niemieszających się, w którym dochodzi do kontaktu dwóch niemieszających się cieczy. Przykładem procesów wykorzystujących ten układ wymiany ciepła może być skraplanie związków organicznych lub oparów oleju1.
typu gaz-ciecz, w których ciepło wymieniane jest pomiędzy cieczą (najczęściej wodą) oraz gazem. Ten rodzaj wymienników stosuje się w procesach chłodzenia cieczy oraz nawilżania gazu. Najczęściej spotykanym przykładem są wieże chłodnicze, w których woda ścieka drobnymi kroplami ochładzając się kosztem powietrza znajdującego się w wieży1.
typu ciecz-para, których dochodzi do wymiany ciepła pomiędzy płynami a ich parą. Ten rodzaj wymienników często stosuje się do ogrzewania wody poprzez bezpośredni wtrysk pary (np. w odpowietrzaczach1) lub chłodzenia pary przez bezpośredni wtrysk wody.

W wymiennikach kontaktowych płyny wchodzą w bezpośredni kontakt między sobą. Pomimo dużych ograniczeń, takie rozwiązanie posiada też pewne zalety1 - pozwala na uzyskanie bardzo dużych współczynników przewodzenia ciepła, jest stosunkowo tanie, nie ma problemu wytrącania się osadu na powierzchni wymiany ciepła. W dodatku wymiana ciepła pomiędzy kilkoma strumieniami jest stosunkowo prosta do zrealizowania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82a


Ogrzewanie szkół

W szkołach korzysta się z różnego rodzaju ogrzewania. To, jaki system grzewczy zamontowany jest w szkole w dużej mierze zależy od tego, ile lat liczy sobie budynek szkolny. Dlatego w szkołach wciąż pracują osoby odpowiedzialne za palenia w piecu. Dzieje się tak wówczas, gdy w danej szkole zamontowane jest ogrzewanie węglowe. Poza tym niektóre szkoły korzystają z miejskich sieci ciepłowniczych. Wówczas dyrektorzy szkół nie muszą martwić się o to, że trzeba palić w piecu w okresie zimowym. Wystarczy dobrze sprawdzić grzejniki i odkręcić je przed zimą, żeby w szkolnych pomieszczeniach panowała dobra temperatura. Oczywiście w klasach nie musi być przesadnie ciepło, ponieważ dzieci z zasady do szkoły ubierają się nieco ciepłej.



© 2019 http://nowoczesne-kotly.dziennik.pisz.pl/